torsdag 20 januari 2011

Hissnande bussfärd.....

Idag har vi firat mormors 60-årsdag! Vi började tidigt imorse med att överraska henne i matsalen med sång och tårta.... följt av presenter och rosa champagne på rummet!
Sedan tog vi båten till underbara Mogan som är en fiskeby några km från Aguineguin. Där var det fantastiskt fint! Bra sandstrand och mysiga affärer, restauranger och barer....
Vi åt lunch där och sedan låg vi på stranden....

Hem tog vi bussen och det var inte lika trevligt som båtturen dit..... Serpentinvägar uppe bland bergen med stup rakt ned på andra sidan..... Fy vad otäckt!! Det var inte kul när man fick möte i 90 graders kurvor med andra bussar.... Bilden här ovan är från bussfönstret.....

Här badar lilla-J i Mogan..... Det var rätt skönt trots att Atlanten inte är så varm..... ca 20-22 grader..... som svenskt badtemp ungefär..... Jag har också badat i dag faktiskt.... badkruka som jag är..... ;)

1 kommentar:

jenny sa...

Å, jag kommer i håg när jag var i Arguineguin med mina föräldrar när jag var några år äldre än J. Minnet av bussfärderna sitter kvar än...:) Minns att jag satt långt fram och att chauffören körde ut framdelen av bussen utanför stupet när han skulle backa och vända...så då satt man där utanför stupet...huvva!!!!

Annars ser ni ut att ha det helt underbart, härligt!!!