onsdag 17 mars 2010

Sjukling...

Hemma dag nr 2 med sjuk liten gumma. Hon har feber samt en liten sväng av magproblem och ont i halsen. Hon har kräkts ngr gånger första feberdygnet men det beror nog kanske mest på den svåra huvudvärk hon haft. Idag är hon piggare men fortfarande 38,5 i feber. Jag kollade febern för någon timme sedan och när jag meddelade henne resultatet och att hon blir hemma minst en dag till utbrast hon :SKÖNT!!! och sken som en sol! Verkar som om sjukdomen väckt latmasken i henne :)
Vi har nyss gjort tvål, annars har hon mest legat framför TV:n.... medan den tråkiga mamman passar på med lite vårstädning i sjukstugan ;)
Nu har storebrorsan just kommit hem från en kompis och det sprutar bara ord ur honom just nu! Kompisen han besökt har visst två ormar hemma - kobror säger han men jag vet inte! Ska just begrunda lite ormfilm på hans mobil - på behörigt avstånd ;)
Här nedan en fin bild från min nya mobilkamera som jag är oerhört nöjd med! Förhoppningsvis kommer jag att uppdatera bloggen mer nu när jag skaffat bättre mobilkamera... var väldigt missnöjd med min andra och storkameran vill man ju inte dra på jämt. Jag vill ju helst lägga in dagsaktuella foton till inläggen - det är ju bilder jag tycker är roligt att gå tillbaka i för att minnas....
Tack för titten - nu beger jag mig till kobravärlden för en stund!

Inga kommentarer: