tisdag 16 februari 2010

Omplanteringsdax!

Ikväll har jag återigen frågat mig själv om jag är riktigt klok??!! Vi har haft månadsmöte på jobbet, satt i bilen på väg hem och kl var nästan 19.00, vad gör jag då? Jo - helt plötsligt blir jag jätte sugen på att plantera om blommor!! Jag svänger in på affär´n och köper jord samt massor av krukor! Hem och drar fram alla blommor och delar på dem, hade jätte många skott av dessa blommor på bilden nedan - de är förresten en av mina favoriter! Jag fick väldigt många nya, vilket känns kul eftersom jag vill ha några till den nya tvättstugan samt gästrummet! Hur som helst är hela husets blommor omplanterade denna kväll, jag som hatar att sätta om blommor älskade det just i kväll..... hur fasen kan man få sådana infall?? Men det är väl som vanligt, jag får mina infall lika fort som en gris blinkar ;) Känner mig faktiskt som en gris ikväll, har nämligen ätit 3 semlor idag..... jo jag vet, minst 2 för mycket..... Vi bjöd på semlor på firman imorse, hade även köpt hem för att äta med barnen ikväll - tycker det hör till på fettisdagen. Har alltid fått semla hemma hos föräldrarna så för mig är det tradition att äta en semla med familjen. Sedan kom Opelmannen på jobbet och han hade köpt semlor till oss alla...... och nog måste man ju offra sig? Tur det bara är fettisdag en gång om året.... kanske det är semlorna som fick mig till florist ikväll ;)
Nej, nu är det nog dax att börja städa ihop all blomjord på bänkar och golv här i köket =( det är bara det tråkiga kvar nu........

Inga kommentarer: