lördag 14 augusti 2010

Cavalierdag!

Idag har vi varit på vår första cavalierträff. Det var rätt många familjer och deras cavalierer... Har träffat otroligt många trevliga människor som brinner för deras hundar! Vi fick prova på agility och rallylydnad. Fått praktiska tips på pälsvård mm. Vi höll på mellan 13-16.30 nere på Hampnäs och det var fruktansvärt varmt så hundarna fick gå och bada emellanåt. Jag vann ett par sockar/tofflor på tipsrundan :o) Blir sköna att ta på sig när höstmörket kommer krypande...
Jag blev övertalad att ställa ut Brolle och jag föll som en fura över allt beröm Brolle fick så jag ringde och anmäle oss ikväll :0)... Gode gud, hur skall detta gå? Vi har ju ingen ringträning överhuvudtaget.... det är dessutom bara 2 veckor dit!! Men de tyckte iallafall att han var helt perfekt. En av uppfödarna där blev helt såld på honom..... jag växte nog sisådär en halvmeter ungefär ;)


Till våren skall vi börja med agility, men redan nu i höst skall vi åka till brukshundsklubben tillsammans med Pilen och hans matte Marie för att träna och busa lite.......

Inga kommentarer: