onsdag 11 augusti 2010

En hälsning från Brolle ;)

Jag måste bara ha världens mest oförstående matte!! Här är man nyopererad och verkligen vill att matte skall ägna all tid åt bara mig, men det verkar jag kunna fetglömma!
Det började så bra när vi kom hem från det där nedrans sjukhuset. Matte satt med mig i soffan och jag slumrade och sov så gott, matte satt och strök mig på magen och kliade mig under hakan och bakom öronen, ni vet där det är så svårt att komma åt själv ;) Sedan började jag bli lite busig och då tyckte matte att nu var jag visst pigg igen - hon förstår inte hur det är när man är hund och sjuk!!
Hon började ila omkring i huset och vattna blommor, plocka med tvätten och tog fram strykjärnet. Det var när strykjärnet kom fram som jag bestämde mig - nu skulle jag äntligen få tid att utforska skrivbordet på kontoret lite närmare....... det finns massor med pennor där bl a, som är så jäkla kul att bita i........ Jag klättrade först upp på kontorsstolen för att sedan våga mig upp på skrivbordet........ men jäklar så HÖGT det var!!! Hade inte alls räknat med att få svindel! Jag tordes inte röra mig utan satt mig försiktigt ned och pep i vild förtvivlan tills matte kom och lyfte ner mig...... synd bara att hon ta ett bildbevis först......

Hoppas jag i fortsättningen minns hur otäckt det var så jag inte gör om det..... men jag glömmer ju så lätt...... Ta bara det där med djursjukhuset idag, visst blev jag lite darrig redan på parkeringen, det var ju inte ett så trevligt ställe där. Sist jag var där fick jag värsta storportionen med världens godaste mat - det var bara det att de smugglat in kräkmedel i det så jag fick vända ut och in på magen innan jag tog mig därifrån. Ändå är jag så jäkla dum att jag glatt följer med veterinären när hon säger hej då till matte och drar med mig till ett annat rum. Glatt viftar jag på svansen och följer med..... tänker att det är nog dags för jätteportionen mat igen, men denna gång ska jag se till så inget kräkmedel finns i....... Gissa om jag blir förvånad när hon ger mig och spruta så jag somnar och när jag sedan vaknar har hon bestulit mig på min sista mjölktand!! Jag har ett hål i munnen och ont som bara den! Den tanden som var så bra att gnaga på tidningskorgen med.........
Sedan har hon även bestämt att jag inte skall få någon mat förrän sent ikväll - herregud!! Jag som inte fått mat sen igår.......
Hörde förresten att min kattkompis Ozzy (okej, jag gillar han men han gillar inte mig) var på samma place som jag idag..... oj vad han pep för en liten spruta..... men skönt, nu vet jag att han inte får kattpest iallafall ;)
Tack för ordet/
Brolle

Inga kommentarer: