onsdag 18 augusti 2010

Deckare = sommarläsning

Har hunnit med en hel del böcker i sommar..... Ikväll har jag börjat med Mons Kallentoft tredje bok om Maria Fors, Höstoffer. Det är så härligt med deckare på sommaren - det hör liksom till! Läser nästan bara deckare året om förresten... det finns ju så många bra författare! För bara 4 år sedan rynkade jag på näsan om någon sa att jag skulle läsa en deckare.... sedan lånade jag av misstag Camilla Läckbergs bok Isprinsessan i tron om att det var en annan bok jag fått tips av farmor på.... När jag insåg att det var fel bok började jag ändå läsa den eftersom jag lånat den på bibblan och jag var såld på deckare!! Emellanåt läser jag någon lättsam rolig bok t ex Marian Keyes för att lugna nerverna lite mellan alla mordgåtor ;)

Höstoffer av Mons Kallentoft

Har även läst Anna Janssons senaste Drömmen förde dig vilse i sommar samt

Mari Jungstedts nyaste Den farliga leken.
Önskar bara att Läckberg kommer ut med någon ny snart.......

Inga kommentarer: