tisdag 2 november 2010

Summering.....

Har haft en fantastisk helg! Till att börja med så var det en underbar show med Martin Stenmarck, Brolle mf l på Ladies Night...... Två timmar som flög iväg!
Söndagmorgon begav vi oss till Sundsvall, vi tillbringade dagen på Birsta och det var rekordlånga köer på IKEA, värsta julhandelsköer..... Köerna var nästan hela tag det själv lagret..... Hittade ett bord jag ville ha till soffan i gillestugan.... det hette Vejmon och jag ville ha det i björk.... naturligtvis var det slut på det....... Men det skulle komma in 5 st på måndagen och vi svängde in där innan vi åkte hem och jag fick tag på det...... barnen fick sitta som packade sillar i bilen...... Glömde både takräcke och takbox...... sen hade jag ju inte planerat att köpa nytt bord heller..... Men nu är det här iallafall. I låda än pga att vi kommer att flytta sovrummet dit medan vi tapetserar det...... Men det kliar i fingrarna att montera.....
Vi bodde en natt på hotell Södra Berget, hade det lugnt och skönt.... sov 11 timmar....
På måndagmorgon åkte vi först på stan, det var främst sonen som ville handla kläder!!! Vi hittade en hel del.... bl a koboltblåa chinos som han blev helnöjd med =0) Det är verkligen mycket färger för killar i år - helkul..... ! Kul att han blivit så intresserad av kläder..... Lillasyster köpte en finklänning och paljettbolero - helsnyggt! Nu väntar hon bara på passande fest ;)
Efter vi sprungit på stan gjorde vi ett besök på Himlabadet - en stor besvikelse..... Mycket strul.... lite bassänger..... dåliga rutschkanor....... Ska jag nämna en sak som var bra (förmodligen den enda också) var inredningen i själva äventyrsdelen.... Det var mkt naturtrogna björkar, tallar, granar, ormbunkar och lingonris..... istället för plastiga blekta palmer som vi har på vårat Paradisbad..... Mitt i deras bad som verkligen var norrländskt fanns en stor kolmila.... Det var en grotta som var utformad som en kolmila, det var varmt och skönt vatten där, orangebelysning som gjorde att det nästan syntes som det brann där i... men ni kan gissa hur ljudet var i den.... instängd i en kakelgrotta blir resonansen enorm.... man fick hålla för öronen där inne.... verkligen stor miss!!!! Nej, Himlabadet blir tyvärr dissat av vår familj....... Inte värt ett besök!
Idag har jag varit ledig, har inget fritids denna vecka... vill lilla J också ska få ha höstlov..... synd bara att de mest bråkar med varann......! Skall åka och jobba en stund imorgon, skönt de klarar sig själv en stund iallafall.......
Var ute på promenad imorse och hade ingen hund - han är hos farmor och farfar då vi varit borta, kommer förhoppningsvis hem imorgon.... tog iallafall kameran med mig istället för hund, synd bara att det inte var lika soligt ute som det varit andra morgnar när jag varit ute och gått med hund men utan kamera ;)






Inga kommentarer: