måndag 22 september 2008

Fortsatt feber i blåa villan!




Både jag och lilla gumman har fortsatt feber. Tråkigt när det är så underbart väder ute. Man sitter inne och ser allt damm som frodas i den lågt stående solen. Tvätt och strykhögen växer.... Men mysigt har vi! Vi har gjort egna klippdockor idag och sett på film. Jag har även gjort en liten plantering som jag tycker passar så bra på min hylla i köket. Har sökt något i plåt och hittade denna på halva priset och tyckte att den var som gjord för hjärtan på tråd. Hittade även dessa fina svampar som passar väl till årstiden. Snart kan man kanske byta ut dem mot en minipumpa och sedan till en liten tomte eller något annat juligt. Det är så kul att kunna variera. Hittade även de gamla ljuslyktorna i mitt skåp som också passar så bra till. Jag trodde väl aldrig att jag skulle vilja ha dem framme igen, men nu är de så fin mot denna blomma.



Jag fick även det jag beställt från Scraphuset idag. Gillade verkligen dessa papper. Har även fått lite julpapper.

3 kommentarer:

Annika sa...

Jättefint! Vill också ha....kanske man kan få en sån blomma ngn gång...=)
kram systeryster

Titta in hos mig sa...

Ja man vet ju aldrig! Till julpyntningen av denna plantering tänkte jag faktiskt på de tomtar från Cult design som jag fick av dig, de skulle passa fint på stenarna och en på kanten kanske. Ska hålla utkik på någon lämplig "bytta" till dig! Vad skulle du helst vilja ha? Glas, metall, trä?

Annika sa...

Gärna i metall, skulle passa bra i vardagsrummet.