fredag 13 februari 2009

Fredag den 13:onde!


Otursdag eller inte? Jag tycker att jag och mannen
(även kallad legenden i vissa kretsar) varit olycksdrabbad under en längre tid varje dag! Igår kväll frågade jag honom t ex om det är normalt att det bara kommer iskall luft istället för värme i bilen! Det har nämligen gjort så sista veckorna. Vad faaaan säger du?? utbrast han och störtade iväg ut i bilen och körde på verkstan trots att klockan var 22.00!!
Han återkom 00.30 och hade fixat detta, det var naturligtsvis fel på bilen, jag som trodde att det var för att det var så kallt ute jag inte fick någon värme, men när jag och barnen nästan var isiga från att ha kört från stan blir man ju misstänksam! Tur man är så klok............ Det verkar som det mesta runt oss går sönder eller djävlas på något vis, hoppas lyckan vänder iochmed denna otursdag. Den har ju börjat lite knöligt må jag säga, kom på jobbet och var lovad tårta utav en av killarna på verkstan för han fyllt år, vad tror ni? Nej, ingen tårta!! Jag är bara hitlurad.......
Sedan ropar killarna här på mig och undrar vad det är min man har i huvudet egentligen??!! I bokningspärmen för bilar har han på en bil som ska in här idag skrivit följande:
Renault Clio, olja+fitta, undrar just vad som menas?? Ska bli kul att höra hans förklaring när han kommer tillbaka från sitt ärende på stan!!
Ha en bra dag och hoppas ni klarar er från allt för mycket otur!

Inga kommentarer: