tisdag 3 februari 2009

Motorhaveri - fick simma 1 km!


Okej, riktigt så var det väl inte, men nästan!! Åkte iväg in till stan imorse för att simma. Kom till en av rondellerna och vad händer?? Jo, bilen börjar gå pissigt och oljelampan tänds...... Kör in till en sidofil och stänger motorn! Hade just häromdagen en diskussion på jobbet om korkade fruntimmer som tror man kan köra trots att oljelampan tänds, så jag visste ju att nu jävlar är det kört!! (eller färdigkört kanske man ska säga) Slet fram telefonen och ringde gubbens mobil - avstängd! Ringde jobbet - just nu är det många som ringer!!! Fick till slut tag på mannen som rådde mig att starta bilen igen och köra in på parkeringen som låg 50 m därifrån. Gjorde detta och lämnade rishögen och gick in för att simma. När jag väl kommer in på badhuset, rätt genomfrusen då det var närmare - 20 grader ute upptäcker jag att i förvirringen har jag inte badväskan utan 2 djupfrysta matlådor. Ut till rishögen igen och byta packning.

Ser nu fram emot att få hoppa i bassängen för att njuta av lite simmning i lugn och skön atmosmär och ett fantastiskt ljusspel, som badhuset själv skriver i sin beskrivning av detta morgonsim som de anordnar mellan 06.30-10.00. Döm av min förvåning när det är fullt liv i hallen, full belysning och en högstadieklass som har simundervisning!! Bassängen kokar av ungdomar som verkligen inte är där bara för att simma...... + en idrottslärare som står på kanten med både gäll röst och visselpipa! Bassängen var uppdelad för motionssim, där vi var 12 simmare på 2 banor medan skolan hade resten av bassängen. Tänk er 12 simmare, 2 banor, alla simmar olika fort! Önskar man haft hjälmen med sig! En spark i huvudet varvades med en spark mot höften, samtidigt som man själv sparkar i någon i vartannat simtag. Undrar just vems stortå det var man fick innanför baddräkten?? =). Hur som helst blev det 1 km och sedan en lång härlig bastu! Underbart!

Sedan blev det bogsering till jobbet! Ska nu börja ta itu med dagens uppgifter, men börjar med att skriva av mig lite frustration!!=0)

Hade tänkt mig att göra detta simmande till en vana - men törs man?


Ha en bra dag! Hoppas er började bättre än min!

2 kommentarer:

Anno1972 sa...

Vilken härlig beskrivning! Jag kan se kaoset framför mig - och den där tån innanför baddräkten... lol

Anonym sa...

HAR JUST KOLLAT PÅ DIN SIDA FY VAD DU ÄR DUKTIG BÅDE PÅ ATT SKRIVA OCH LÄGGA IN BILDER JAG BEUNDRAR DIG.MEN VILKEN TASKIG START DU FICK IGÅR PÅ DAGEN.
KRAM DIN EX.ARBETSKOMPIS