söndag 19 oktober 2008

Höströj med 3000:- till farbror blå!




Idag har vi verkligen varit effektiv! Vi har rensat upp löv på gården, en massa leksaker som legat och skräpat har vi samlat upp för att kasta bort! Vi har stapplat ved och putsat fönster! Sedan skulle vi då åka på firman för att jobba lite, vi lastade det vi skulle slänga på släpvagnen då vi ändå skulle ut, då kom frun i huset på den brilljanta idén att vi skulle ta de gamla stenplattorna som bara ligger och skräpar på baksidan! Maken som är lite "halv-lat" tyckte inte att det var en bra idé. Han tyckte de kunde ligga ett tag till men jag tyckte som sagt att vi tar dem nu på en gång när vi liks har svärfars släpvagn här, det tar ju bara 10 minuter och sen är de borta! Under pust och stön var ändå släpvagnen lastad med stenarna! Det var ganska bra med dem där tyckte maken eftersom vi inte kunnat binda fast bråten vi slängt dit först! Kanon, nu är det inget som blåser av vagnen på väg till firman! Jag tog egen bil eftersom jag ville hem tidigare för att fixa middagen. Barnen och gubben körde före och jag låg strax efter. När vi nästan är framme på firman kan ni ju gissa vem som stod efter vägen?? Jo farbror polisen! När även jag passerat farbror blå hoppade han in i bilen och körde om mig för att lägga sig bakom maken med blinkande blåljus! Shit shit tänkte jag, hade hört något om att inte vagnen var besiktad eller skattad! Jag fortsatte förbi och inväntade dem på firman, efter nästan en halvtimme kommer de till slut! Böter för överlastad vagn som inte blivit besiktad eller skattad på 3 år gav oss en böteslapp på 3000 kr! Det vara bara en hårsmån att han även tappat körkortet! Polisen var väldigt snäll och drog ej in kortet men egentligen skulle han gjort det då han sa att det var allvarligare att köra med sådant tungt släp än att köra onykter! Så med tanke på det känns ju 3000 kr lindrigt! 3000 kr fattigare men nog har vi fint på gården iallafall! Visar lite bilder på all hjälp jag fått av familjen i Villa Matilda idag.

Tack för titten!

3 kommentarer:

princess_place sa...

Vad duktig ni varit:) men shit vad nära det var med körkortet! god natt

Anno1972 sa...

Så kan det gå... Bättre ligga utslagen i soffan då ;o)

Annika sa...

kan tänka mig att det var en som inte var så glad....
roligare kan man ju ha för 3000 och även för 4500....

kram syster