lördag 18 oktober 2008

Tack killar för en underbar middag!


Oj vilken fantastisk dag jag haft idag. Har varit hemma och polat på lite här och där. På eftermiddagen kom H och fotograferade la familia! Jag har länge velat ha en familjebild men aldrig kommit till skott, men nu högg vi ett proffs! Korten blev nog rätt så bra, får se när de anländer. Barnen hade lite svårt att sitta still, de hade myror i byxorna, antingen var de uppspelta för att H hade pruttis med sig eller så var det för den stundande middagen med mupparna!

Hur som helst var det skönt att bara dunsta där vid tretiden och gå till "granngår´n" och bara sitta och slappa och fundera över livets väsentligheter över ett glas rött (eller snarare flaska)! Kl fem ringde iallafall mupparna och sa att middagen var klar. Oj vad de ordnat god mat!

Förätt: Skagentoast

Varmrätt: Fläskfilégratäng och hasselbackspotatis

Efterrätt: Vit chokladmousse

Den enda tabbe de gjort var att de använt min gamla matolja jag har stående som prydnad bredvid spisen, den har stått så i 4 år bara! Tänk att man inte kan släppa spisen utom synhåll innan de börjar gå lös på inredningsdetaljer!?

Men det var en toppenmiddag som vi hoppas att de gör om! Tusen tusen tack till er killar, och förlåt att jag kallat er muppar, men blott av kärlek.......

Godnatt och tack för att ni tog er tid att titta in till mig!

1 kommentar:

Anno1972 sa...

En repris hoppas vi verkligen på! Hinner du & jag klämma in en middag innan nyår så att det blir karlarnas tur då..? Tycker att deras meny höll den klassen helt klart!