lördag 24 oktober 2009

Hunden ska på kalas!


Idag var lilla J bjuden på maskeradkalas! Hon valde att gå som hund. Denna hundmask köpte hon förövrigt när vi var på Junibacken i somras och hon valde den med stor omsorg kan jag säga - det tog nästan en timme innan hon valt den...... hon vet att jag är väldigt svag för henne när hon har denna söta mask på (tror att det är för att det tog så lång tid för henne att välja den och jag såg hur hon våndades över valet.... gav mig en inblick i hur hon kommer att lösa liknande "svårare" situationer/val längre fram i livet - att välja rätt eller fel) hur som helst vet hon att jag alltid "smälter" när denna åker på. Ofta när hon kommer med denna mask på sig är det bara att fundera vad för "otyg" hon ställt till med! Hon vet att jag inte kan bli arg på henne i denna mundering och sedan kan det väl vara ganska skönt att gömma sig bakom en mask när man känner att man inte gjort riktigt rätt......
E är tyvärr fortfarande inte riktigt pigg! Han har feber ännu efter en vecka. Tempen ligger runt 38 grader och lite däröver..... Hostan har har börjar låta lite lunginflammation tycker jag.... repar han sig inte innan måndag måste vi nog söka upp någon doktor.... Men han är rätt pigg ändå, nu är han ju bara i stillhet men verkar inte hängig iallafall..... Vi sitter just nu och ser en av Harry Potter filmerna och smaskar på skumtomtar.
Vi är nu färdiga med taket och strömdragningen i vårt nya allrum! Med vi menar jag naturligtsvis mannen..... men det låter bättre med vi tycker jag..... ;) I morgon ska vi börja förbereda för tapetsering, förhoppningsvis ska M ha en ledig dag från jobbet, minns nästan inte när han var ledig en hel dag, han har jobbat helg som vardag väldigt länge nu......!! Men skönt att han haft några av våra anställda som hjälpt sig idag trots att det är lördag!
Tack för titten och ha en fortsatt bra helg!

Inga kommentarer: