fredag 4 december 2009

Fredagsmys....


Har ju glömt bort att fota denna fina julblomma av familjen förra helgen. De var och köpte den för att jag gjort så adventsfint hemma :-) Kul att det uppskattas!
Idag efter jobbet bakade jag en långpannekaka med bl a maräng och mintchoklad. Jag gjorde den flera år till jul men sedan har det blivit ett låååååångt uppehåll - det är minst 10år sedan! Ska bli kul att känna om den är lika god nu som då! Har även provat att göra daimparafait - ska ha den imorgonkväll när vi ska ha julpyssel tillsammans med bästisfamiljen.
Gubben är på fest ikväll så jag och barnen ska mysa och kanske koka knäck. Han som var mest ivrig på koka knäck blev sugen på att gå ut och leka i snön som faller....... lillgumman är jättetrött så jag får väl se om det inte är godnatt för henne redan vid 19-tiden ikväll. Hon hade somnat på fritids idag - trots alla barn som stojade runt omkring henne.... Hon säger själv att hon är såååå trött - undra om detta hänger kvar efter hon var sjuk?

Inga kommentarer: