lördag 19 december 2009

Helg!!!

Helg helg helg!! Idag jobbade jag förmiddagen och begav mig sedan på stan i kylan. Vi hade -30 på jobbet imorse..... Jag köpte lite mer julklappar - det är ju så roligt... hittade riktigt bra grejor idag tycker jag. Känner mig helt klar nu! Som tur är hade jag hjälp ikväll med inslagningen......

J är precis som Lotta på Bråkmakargatan, hon säger ofta: Vad tur du har som har mig, jag är ju så duktig på allt...... jag kan allt!! Fast inte bygga hus förstås brukar hon tillägga..... :-)
Så visst har jag tur?
Nu ikväll (eller natt, närmare bestämt...) har det blivit mildare ute. Nu är det bara - 14 grader, så förhoppningsvis går det att vara ute imorgon.
Ska städa och tvätta lite imorgon men sen ska jag bara vara...... No more bakning, godiskokning, shopping!! Nej nej, nu ska jag bara ta det lugnt och känna julefriden komma.... se allt mysigt på TV:n och läsa jultidningarna vi beställt. Har faktiskt fått riktig julstämning. Kokade julskinkan ikväll. Den blev supergod!! Barnen älskar skinka och det är mest för deras skull vi har en...... Förhoppningsvis hinner vi äta upp den innan vi åker "hem" för att fira jul. Det går ju att variera måltider med julskinka mycket. Allt ifrån pären, till pastasås och varma mackor! Inte mycket mat att handla i veckan alltså.....
Barnen klämmer och känner och funderar över julklapparna under granen.... De börjar vara så nyfikna att det är svårt att vänta! Oj vad de längtar..... jag me!

Tack vare den extrema kylan ute idag var vår altan täckt med denna fina rimfrost - och naturligtsvis åkte kameran fram!
Godnatt och tack för titten!!

Inga kommentarer: