tisdag 22 december 2009

Min vise man...


Igår kväll var vi på julspel som sonens klass ordnat. De hade skrivit bra pjäser och bjöd på bra julmusik. E medverkade i en pjäs om Jesu födelse. Han var lysande i sin visemansroll :)
Idag har jag och barnen fått ledigt. Efter middagen la jag mig i badkaret och läste ut en bok. Nu sitter jag framför Peter Jöbacks julkonsert på TV:n, har en brasa tänt samt en iskall julöl!! Härligt!! Barnen är lite förvånade att jag är "ledig", de är inte van att se mig ta det lugnt.... något att tänka på...! Det snöar ute och är 14 grader kallt. Helt lagomt julväder. Ser fram emot en härlig dag imorgon med sovmorgon.... sedan mys framför TV:n med barnen. Jag har inte ett ärende att uträtta imorgon, inte handla ens en liten matbit. Allt är fixat!! Det enda åtagande jag har imorgon är att jag lovat J att det blir skridskoåkning imorgon - inte särskilt ansträngande att gå 50 m ned till skridskoplanen..... det ska bli kul :)

Inga kommentarer: