onsdag 19 maj 2010

Rena sommar´n

I flera dagar har vi haft sommarvärme! Alla löv har spruckit ut, hägg, rönn och syrén står nästan i full blom! Hoppas hoppas att det håller i sig även i helgen. Skulle vara så skönt att bara ligga i solen och lata sig. Får nästan panik att man måste vara inne och jobba i detta fina väder. På tal om jobb ringde min gamla chef mig idag ang ett jobb hon tyckte jag skulle passa så bra till! Blev faktiskt lite sugen men tog mitt förnuft till fånga och har bestämt mig för att tacka nej, men kul att hon tänkte på mig!
Ikväll har vi verkligen haft sommar - nykokt rabarberkräm. Lillgumman njöt där hon satt nästintill naken ute på altanen kl 20 på kvällen och det var fortfarande 21 grader i skuggan!!
Nej nu skall jag i säng, mannen ligger här i soffan och gäspar stort - han har haft en tuff lång arbetsdag från 05.00-20.00........ dessutom denna värme gör det inte speciellt trevligt på verkstan....... Men tur vi har schyssta arbetare som också ställer upp vid sådana här toppar!

Rabarberkrämsnjutare =o)

Inga kommentarer: