måndag 8 december 2008

Godiskokarafton!


Ikväll har vi börjat lite med julgodistillverkning. Jag har lovat L att hon ska få en viss godissort när hon besöker mig på torsdag för att se Mamma Mia. Jag tror att vi lyckats! Har även provat en ny sort som heter Mozartkulor, de var riktigt roliga att göra, lite söligt men det blir spännande med något nytt.

Gick hem från jobbet idag. Stärkande med en och en halvtimmes promenad. Det är inte klokt vad man blir pigg av lite motion och friskluft! Målet jag satt upp för mig själv att gå hem minst 2 ggr i veckan. Får väl se hur det blir med det!!

Hämtade lillgumman på dagis med sparken. Perfekt sparkföre är det ute, snön föll i stora flingor och lillpigan satt på fällen och sjöng julsånger......kan det bli mer julstämning?

Ikväll upptäckte jag att hon klippt sitt hår.....framtill också......men hon ville absolut inte prata om det....... - Jag blir så stressad av att prata om det, så vi låter bli sa hon.....!! Nu har hon iallafall lugg, hon som haft hela håret jämnlångt! Tur att det bara är lite och att hon inte fick mersmak....

Nä, nu kanske man skulle ta och röja bort lite smält choklad mm i köket!

Visar förresten en bild på ett jätte fint juligt hjärta sonen kom hem med från skolan i fredags. Han hade tillverkat det på jultemadagen, det är fyllt med bl a nejlikor, gissa om det luktar jul? Mmmm vi går och luktar på det hela tiden!

Förresten har vi nu fått tillbaka hans jacka idag, tyvärr har den spenderat sin "semester" hos en rökande familj och luktar därför som en askkopp! Har slängt den i tvättmaskinen, känns så onödigt eftersom impregneringen far.......skit också!

1 kommentar:

Anno1972 sa...

Duktig du är som motionerar. Själv har jag precis nött hål på ett par snygga byxor... Så medan barnen varit på sina aktiviteter har jag trampat lite. Göra julgodis finns inte ens på kartan. Kan ju inte låta bli äta då ;o)