fredag 12 december 2008

Vilken natt!


Är dödstrött idag. Har vaknat ett antal gånger inatt. Först när man sovit någon timme blev man väckt av en mobiltelefon som pep pga urladdning, upp och sätta på laddning.......somnar igen och flyger upp ur sängen kl 04 då brandvarnaren sätter igång med ett öronbedövande tjut!! Ingen lukt eller rök någonstans, fick slita ut batterierna för att få tyst på den.

Lägger sig igen och börjar fundera, tänk om det verkligen är någon brand pågång någonstans och vi bara somnar in?? Luktar och känner inget, okej, falskt alarm....... men tänk ändå om det är något på övervåningen??? nej det känns ju inget.......nä, nu måste jag nog gå en runda för att försäkra mig.......tillbaks i sängen, oj kl är visst redan 06 klockan ringer om en halvtimme!! Det var den goda nattsömnen det! Dessutom märkte jag att det spöregnade ute redan kl 04! All vår fina snö regnar nu bort! J som har luciafirande utomhus idag på dagis, de som gjort så fint med snögubbar, lyktor mm som nu bara rinner bort! Varför regn just idag??
Nä, nu ska jag skynda mig att tömma skrivbordet så man kan känna att det är helg! För det
är ju trots allt fredag och full fart mot helgen, som kommer att bl a innehålla 2 julbord!
Ha en bra dag!!

Inga kommentarer: