fredag 19 december 2008

Äntligen är jullovet här!!


Så har nu äntligen jullovet kommit. Både jag och J har fått pc idag, J mot uvi och jag mot bihåleinf. Nu ska jag väl äntligen bli kvitt förkylningarna som härjat sedan skolan började i höstas!

Har just torkat av golven och har nu riktig jul, ska bara njuta de dagar vi är lediga nu! Bara göra det man absolut måste göra. Jag ska verkligen försöka ägna den mesta tiden åt barnen, spela, läsa och leka!

Vi ser alla fram emot den stora pysseldagen imorgon som vi ska tillsammans med fam E!

J har förresten varit på julspel i kyrkan med dagis idag, det hade varit jättebra. Jesusbarnet hade spelats av en riktig bebis som bara var 2 veckor gammal!! Hon tyckte det var otroligt med en riktig jesus! Igår hade de julfest på dagis. De hade långdans, julbord och så kom tomten och hälsade på. Hon tyckte det var konstigt att tomten luktade Ulla-Britt!! Får se om tomten på julafton luktar lika??
E hade lillajulafton på skolan idag, han fick en fin väggklocka som han blev jättenöjd med! Han var förresten på stadsbiblioteket häromdagen och hämtade en vinst han vunnit på deras "nätkalender"! Han fick en spännande bok om ett deckargäng som heter Pål & co!
Nä nu ska jag gå och sova!!
Godnatt och tack för titten!

Inga kommentarer: