torsdag 13 augusti 2009

Äppeltider.....

Nu är den härliga äppeltiden här! Det är så härligt att kunna plocka solvarma äpplen och bara njuta..... Avis? Det är bara att komma och plocka ;)
Idag har vi varit i Mellansel och badat tillsammans med kompisar till barnen. Det var dock kallt i luften och när solen försvann bakom molnen blev det riktigt kallt.... brr.... ! När vi kom hem gjorde vi äppelpaj eftersom det väntades gäster från Västeralnäs. Jag provade en ny maträtt till middag som gillades främst av sonen i huset. Det var spagetti med en sås som innehöll färska champinjoner, gullök och vitlök samt lite grädde.... Jag fick tipset när jag satt i väntrummet på sjukhuset häromdagen och det var nyhetsmorgon på tv:n och någon kock som gjorde middagstips! Riktigt gott! Nu ska jag gå och lägga mig - det väntas storfrämmande imorgon! Sedan är det dags för den årliga kräftskivan med bästisfamiljen på kvällen! Ser fram emot allt vad morgondagen har att erbjuda!

Inga kommentarer: