onsdag 5 augusti 2009

Såpakändisar!

Idag har vi shoppat hela dagen. Barnen har hittat lite kläder till skolstarten och J har även köpt sig en skolrygga. Hon har varit tålmodig och tittat runt på flera affärer och utsett favoriter men inte köpt någon på inrådan från mig. Jag vill att hon ska titta runt överallt så hon inte hittar någon bättre när hon väl köpt. Idag hittade hon nämligen väskan med stort V! Det var dock ingen rygga utan en axelväska, men hon var så förtjust i den. Velade lite och tyckte hon skulle ta en ryggsäck istället - tillslut kom jag på den brillianta idén att den kanske finns som ryggsäck också? Jag frågade expediten och hon sa att den fanns som rygga men att den gått åt som smör i solsken........ hon kollade lite andra Accentbutiker om någon hade kvar och tillslut fick hon napp - i Södertälje!!!! Vi körde (eller närmare bestämt den snälla pappan i familjen) från Skärholmen till Södertälje för att lillgumman skulle få den rygga hon önskade mest! Hoppas hon förstår hur snälla vi var........
Det blev lite spring på gågatan i Södertälje när vi liks var där. Inne på KappAhl stötte vi på familen Cotino-Karlsson (Rose Marie och Marco) från TV-serien En annorlunda familj, det var familjen med 8 barn! Barnen var dock inte med, de handlade nya underkläder till alla barnen, Rose Marie ville gärna rensa ut allt urtvättat till dem och lägga in nya fräscha i lådan. Gissa vad underklädskalaset till 8 barn gick på? 1 603 kr! Tack och lov att man "bara" har 2 barn! Hi hi hi.
Jag stod bakom dem i kassan och expediten frågade om TV-serien kommer tillbaka och det gör den. - Men vi får inte vara med sa Rose Marie, de skulle nog bara få gästa något program. Mikael och Jenny, de som hade 10 barn skulle få fortsätta vara med, Rose Marie visste inte riktigt varför men vi var nog för tråkiga sa hon...... Så nu vet ni det! Serien kommer tillbaka.
När vi kom tillbaka till campingen gick M och barnen ner till Mälaren och badade medan jag fixade middag. Jag hörde dottern i telefon ikväll med farmor hur hon beskrev att mamma hade lagat världens godaste mat, hon hade gjort biffar sa hon, jag hade värmt ett paket mamma Scans köttbullar - kul att det är så lätt att imponera på en 6-åring som inte lärt sig kokkonstens alla hemligheter än!
Här nedan kommer 2 fina bilder vi tog från Junibackens sagotåg - okej, jag vet att det är förbjudet att fota där........ men nu får ni iallafall njuta av dessa vackra kulisser......! =0)
Och förresten var det inte jag som tog bilderna......skyll på min man!



Inga kommentarer: