tisdag 4 augusti 2009

Junibacken mm.....


Idag var det Junibacken som var högst prioriterat. Barnen och vi älskar detta härliga ställe, sagotåget är alltid lika roligt att åka........ Här på bilden står barnen på Karlssons veranda. Det bjöds även på Pippi och piratteater idag.

Sedan gick vi en sväng på stan innan vi styrde stegen mot slottet. Vi gick runt i de olika våningarna samt en tur till Skattkammaren. J tyckte att alla kungakronor var så vackra! Efter slottsbesöket gick vi och tog "en liten" kanelbulle i gamla stan.

J har gjort lite klädinköp idag. Hon har köpt både tröjan och scarfen hon har på sig, hon var så nöjd med inköpen så hon bytte om utanför affären...... Vi "kvällade" lite tidigare idag och var tillbaka på campingen i god tid till att laga middag själv. Det är så mysigt att bara sitta i förtältet och läsa medan barnen härjar runt i lekparken. Nu börjar det skymma så nu ska värmeljusen fram! Tack för titten, själv ska jag bara sitta här och mysa och titta på allt campingliv utanför förtältet...........

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan svejsan.Vad ni verkar ha det trevligt i storstan, och det finns ju så mycket att se o hitta på där, och ni tar ju verkligen tillvara på allt, jag tycker att ni gör det så bra. Jag blir påmind om dessa upplevelser som ni gör och som vi gjorde för 20 år sedan med barnen, vad kul det var.Ha nu en fortsatt trevlig semester.Kram från exet.

Anonym sa...

Förresten jag tittar in till dig varje dag,önskar jag vore lika duktig.Exet

Titta in hos mig sa...

Tjena Exet! Tack för de fina kommentarerna! Ha en fortsatt bra sommar!