onsdag 8 september 2010

Det kan löna sig attt sura.....


Idag gick jag med glada steg in på Nordea för att hämta våra turkiska Lira som jag beställde för 3 veckor sedan. Döm om min förvåning när ingen beställning helt plötsligt inte fanns där!!!! Jag var ute i god tid eftersom jag vet att det tar minst 1 vecka att få hem resevaluta..... Det enda de kunde göra var att beställa ny, men den skulle inte finnas förrän nästa onsdag - och då har vi redan åkt! Kassörskan tyckte jag skulle ta euro istället, hon hade varit där för någon vecka sedan och det var euro de ville handla med, samt att det var det enda man fick ut i bankomaterna där...... Men jag hade beställt Lira och ville inte ha euro!!! Blev riktigt sur! Tackade nej till euroförslaget och sa att jag växlar på Forex i Umeå istället innan vi åker....... Just som jag var på väg ut ropar hon lite försiktigt efter mig : -Du, som plåster på såren sätter jag in 500 kr på ditt konto....! Trodde jag hörde fel först, men det var sant! Så här sitter man nu, utan Lira men 500 kr rikare!! Inte dumt...... Vi åker bara lite tidigare på tisdag och åker in till stan på Forex innan vi åker till flyget..... Det enda som är synd är att vi missar "Husum-middan" med vårt resesällskap, men vi får mötas på flygplatsen istället ;)

Inga kommentarer: