fredag 23 januari 2009

Det lilla ljus jag har.......


Ja så här såg det ut i Villa Matilda igår! Jag åkte iväg med sonen på badminton och maken var hemma för en gångs skull och skulle sköta om städningen inför helgen....... glad i hågen åkte jag iväg och såg fram emot nystädat när jag skulle anlända 2 timmar senare. Vad händer? Jo, en kvart senare ringer maken och talar om att vi inte har någon ström i huset sedan han startat dammsugaren!! Nästan all ström i huset var dött utom några enstaka glödlampor som glödade lite........ Tydligen hade en fas i huset farit, detta har hänt oss tidigare och då har han kunnat fixa det men inte denna gång. Så när jag kom hem var det fortfarande mörkt, vi fick hjälp först vid 23-tiden då en kille från Vattenfall kom och ordnade felet. Felet satt i ett skåp ute på gatan och bara vårt hus var drabbat.... Men nu har vi iallafall ström (och ett ostädat hus)!


Nog vet jag att mannen i mitt liv inte gillar att städa, men att han kunde ställa till med så mycket bara för att dammsuga..........???

1 kommentar:

Anno1972 sa...

Hm... tror jag måste prata med M om hur han gjorde... Jag tycker inte heller om att städa ;o)