fredag 30 januari 2009

Full fart mot helgen!

Idag har jag och maken besökt en grannkommun och hämtat en försäkringsbil. Med andra ord har vi skumpat omkring 20 mil i en bärgare OCH SAMTALSNIVÅN I DEN BULLRIGA HYTTEN ÄR UNGEFÄR SÅ HÄR!!!!!! Jag fick iallafall "springa" in i några affärer och kunde inte motstå lite kläder till barnen.....De blev så lyckliga. Sedan lunchade vi på en mysig tapasrestaurang, det verkar som vi ska tillbaka till veckan igen och hämta en bil till......får väl se om han lyckas övertala mig att följa.........

Ikväll har vi "bytt" barn! J tillbringade eftermiddagen och kvällen hos en dagiskompis medan dennes storebror var här. Ganska skönt för dem att "vila" från syskonen ibland. Vi träffades sedan för lite kaffe och "bytte" då tillbaka våra barn.....

Ikväll har vi naturligtsvis sett Let´s Dance! Lillgumman har väntat flera dagar på att få se starke Magnus! När de meddelade att ännu en deltagare fått hoppa av pga sjukdom sa hon: Om starke Magnus blir sjuk kan man ju lika gärna gå och lägga sig direkt! I förrgår sa hon: Tänk första gången jag såg världens starkaste man, då hade han en glittrig svart tröja som lyste upp hela rummet!! Ikväll var hon ännu nöjdare när han dansade i linne och hon verkligen såg hur stark han är! Jag sa något till henne under hans dans men hon hörde mig inte. Till slut utbrast hon: Om hans bil går sönder när han är ute kör, då bär han bara hem den!




Ikväll har mannen överraskat mig med en fin bukett selleri....(fniss)



Hmm, jag undrar just om det är en muta att få sällskap i bärgaren igen?



Och sist men inte minst, det blev lite matbrödsbak ikväll också! Kesobullar önskades denna gång.
Ni ska få receptet, men inte nu, det får bli en annan gång!

Ha nu en riktigt trevlig helg! Vår blir lite hektisk som vanligt men titta in till mig så ses vi säkert!

Inga kommentarer: