lördag 13 juni 2009

Examen med falukorv och jordgubbar!

Så var det äntligen sommarlov! Vädret på examensdagen var hyffsat men vi saknade solen som man så gärna vill ska stråla när man kommer ut från kyrkan efter att ha sjungit Den blomstertid nu kommer.........
Farmor och farfar dök upp här på eftermiddagen med blomsterkvast och tårta, dels för att fira examen och dels för att vi kommit hem igen! Tusen tack för den goda tårtan och de fina blommorna.


Så här snygg var min storkille på sin examensdag!

Det blev en liten annorlunda middag idag. Jag hade gjort porterstek och eftersom steken skulle ätas kallskuren gjorde jag en exotisk sallad till. Jag hade köpt melon och ananas. Jorgubbarna la jag till då jag köpt dessa för att göra tårta, men då vi fick en sådan god tårta av farfars så tänkte jag att de skulle passa bra till det goda köttet! Döm om min förvåning då jag just innan middagen börjar skiva upp köttet och det inte är genomstekt!! Fick skära det i tjocka skivor och slänga de på grillen istället, naturligtvis blev det inte många skivor utan som tur var hade jag falukorv hemma! Men nog blev det lite konstigt med jordgubbar, melon och ananas till grillad falukorv! Farfar tänkte nog: -Nu har hon vart till utlande och skaffa sig en massa konstiga märkliga matvanor! Nu dug de inte med pären till körven längre! Nä, fint ska det va! =o)

Inga kommentarer: