lördag 20 juni 2009

Hur var det här med Jesus?


Nu har vi tagit ut turkietflätorna ur J:s hår. Hon blev så olik sig, kände nästan inte igen henne! Hon var i allafall helnöjd med detta "änglahår". Men lockarna är nu borta eftersom det behövdes en rejäl omgång med balsam i det. Hon fick stå rätt länge i duschen eftersom jag var ute och tog in tvätten, när jag kom in gick jag med handduken till henne och bad henne kliva ut så skulle jag hjälpa till med torkningen. Ja gör det mamma sa hon, jag är jätte blöt nu, jag har ju duschat så länge........ ha ha ha ..... hon säger så många roliga saker. En annan rolig sak hon sa idag var när vi satt och åt middag. Hon undrade nämligen var Jesus kom ut någonstans? Ja det var väl i Jerusalem sa jag, men det var naturligtsvis inte det hon menade, hon undrade ur vilken kroppsdel jungfru Maria födde Jesus........ Ja varför ska man nöja sig med att bara undra hur barn kommer ut? Det är lika bra man går flera årtusenden tillbaka i tiden så man får med allt från början.........
Idag har det blivit väderomslag! Sommaren verkar äntligen vara på G! De pratar om värmebölja till veckan, alltså minst 25 grader i minst 5 dgr! Härligt tycker jag det låter. Jag var ute på en långpromenad ikväll, runt HELA kvarteret! De ni! Solen var så varm och lyste från en klarblå himmel, bina surrade och syren och rönnbärsblommorna doftade så gott! Kände att nu jäklar är det härligt att leva, en förhoppningsvis skön sommar är på väg. Trots allt elände just nu så har man så mycket kul att se fram emot i sommar!

1 kommentar:

princess_place sa...

ja visst är det skönt med sommarvärmen och allt vad det innebär!...vad fin du blev J! och såklart man undrar hur Jesus kom ut, som sagt, det är bra att börja ända från början! :P