onsdag 24 juni 2009

Sommarkänslor....

Nu verkar det ändå som att sommaren hittat hit till Sverige också! Vi monterade upp poolen i söndags och redan nu, tre dagar senare är det fullt möjligt att bada i den. Faktiskt lika varmt redan i vattnet som det brukar vara längre fram på sommaren, det har aldrig gått så fort att värma upp den som i år. Hoppas vädret håller i sig länge nu!
Var med om en liten pinsam historia ikväll med dottern. För att ta det hela från början så satt hon och jag och såg på sommarkrysset i lördags. De visade ett litet filmklipp där på Gry Forsell där hon sitter "tätt intill" Lars Leijonborg och ställer pinsamma frågor till honom. Bl a frågade hon om han brukade raka pungen....... Till min stora förvåning fick jag ingen kommentar om detta från dottern utan hon verkade sitta i egna tankar och inte lägga märke till detta. Trodde jag!!! Döm om min förvåning ikväll när vi var på Hemköp inne i stan och stod i kassan och skulle betala, då kläcker hon ur sig högt och tydligt: - Mamma, det där du såg på TV:n, varför frågade hon om han rakat snoppen!!?? Många blickar vändes självklart mot oss och jag såg riktigt hur de tänkte vad har hon sett på för snusk!! Som tur var kom jag på vad hon menade för program och förklarade lika HÖGT och TYDLIGT vad det var frågan om...... ibland är det som om hon räknar ut när man ska nämna olika saker för att nå bäst effekt!! =o)




Två killar som kyler av sig efter en varm bussresa....


Här är två till som njuter av sommarvärmen, de har nog längtat hela långa vintern efter att få komma ut och springa på gräsmattan igen med sina små ben.....

Inga kommentarer: