fredag 19 juni 2009

Midsommarfirande som kom av sig!

Ja, så var det då midsommarafton. Husvagn, Yxsjön, min goa släkt, sill, nubbe och allt annat kul vi längtat efter i flera veckor! Men som VANLIGT blir inget som vi tänkt oss, vi lyckas alltid bli sjuk när vi planerat något. Alltid är det någon som ligger i feber eller magsjuka el dyl. Denna gång blev det dock lite allvarligare. En blodpropp i mitt ben satte stopp för allt vad midsommarfirande heter...... Vi är hemmavid och tar det lugnt. Vi var en sväng på hembygdsgården här så J fick dansa runt midsommarstången och E Spelade lite på chokladhjulet. Vi har gjort en mysig middag härhemma med bl a sill, grillat och räkor till barnens stora förtjusning. Dock saknar man nubben och de övriga festligheterna. Känns som det bara är vi som sitter ensam en sådan här kväll. Hela stan har flytt ut till vänner, släkt och stugor. Vädret blev iaf strålande ikväll och det kändes faktiskt som sommar igen.....
Jag och J har sett midsommarfirande på TV:n medan grabbarna i huset begav sig ut på fisketur.


Vi tjejer är och plockar blommor till dagens krans. Visst är jag snygg med min fina strumpa jag ska dras med ett år framöver?


Här ser ni resultatet av dagens kransbindning.

Det blev fiskelycka för grabbarna på deras fisketur i kväll. E fick sin första gädda som han strandsatte helt själv! Han sken som solen i Turkiet när han kom hem....! =o)

Inga kommentarer: