onsdag 8 juli 2009

Cafébesök på Hembygdsgården....


Idag har jag och barnen samt deras kompisar E och A gjort ett besök på hembydsgården vi har alldeles i vår närhet. De har sommarcafé och jag har tänkt bege mig dit i flera års tid men aldrig kommit till skott. Passade på ett besök just idag då det är onsdag eftersom jag sett att de bakar tunnbröd då. Vi hade tur och fick komma in i bagarstugan och "vara med" för en stund. För er som varit i en bagarstuga där det bakas tunnbröd vet hur ljuvligt det doftar..... för mig betyder även den lukten gammel-Astrid..... Hoppas hon orkar komma och besöka oss i sommar så jag kan ta med henne hit. Det fanns fantastiskt mycket gamla ting att se, själva huvudbyggnaden är som ett museum. Barnen tyckte det var roligt och intressant att se dessa gamla saker, trodde inte att de skulle vara så intresserade...... kul!
Som tur var kom jag på att ta med kameran just som vi skulle åka - och vilka fotograferingsskatter jag hittade. Har gjort ett urval här nedan......
Fikat bestod av nygräddade våfflor med glass och hallonsylt och nykokat kaffe i sköra gamla kaffekoppar från Gustafsberg..... Köpte med tunnbröd som ska avnjutas ikväll....!

Inga kommentarer: