söndag 26 juli 2009

Törs man tro att sommaren är här igen??


Idag har jag krattat upp gräsklipp från gräsmattan, som för närvarande är full av små grodor! Tack vare att vi bor så nära både ett stort berg och en tjärn kryllar det av dessa små söta varelser både vår och sensommar. De har just blivit grodor av ynglen nu och de är precis överallt. Här på bilden är en liten stackare jag krattat upp och här försöker den rädda sitt liv genom att hoppa ur skottkärran! Barnen samlar dessa små liv med skräckblandad förtjusning! Det är inga problem att samla 100 grodor på en timme om man nu vill, ni kan ju gissa hur det ser ut i en hink - en riktig gröt av krälande grodor!! Bläää, men så länge man slipper ta i dem är man glad!
Idag kom även farmor och farfar förbi med husvagnen, de hade varit på en liten semestertripp. De frågade barnen om de ville fara ut till Gullvik med dem? Gissa hur glada de blev!! Förväntan när de satt i farmors och farfars bil var nästan som på självaste julafton! Vi åkte med dem och hjälpte farfar att parkera och veva stödben mm. Sedan åt vi middag på restaurangen där för att sedan njuta av lite campingliv med en kopp kaffe utanför deras husvagn. Solen lyste och det var så skönt. Poolen på campingen var jätte varm och barnen kommer nog att ligga i den hela morgondagen skulle jag tro! De ringde nyss och talade om att de besökt barnens djurhage där och sett både grisar, marsvin och får och nu höll de på att avrunda kvällen med ett parti Monopol. De har det verkligen bra där! Själv får jag också ha det bra nu då jag kan tillbringa hela dagarna på jobbet utan att känna dåligt samvete för att lilla loppan också måste hänga nu när vi inte har någon barnomsorg! Skönt att jag kommer att hinna jobba undan nu eftersom vi åker ut med husvagnen på fredag!

Inga kommentarer: