tisdag 28 juli 2009

Mina finaste juveler.....

.... har återvänt från sin semester med farmor och farfar. De har verkligen haft det bra! De kom bara hem och vände lika fort iväg för att bege sig ut på stan och avsluta sin lyckade semester med en räkmacka på café UH. Jag valde att stanna hemma med en enorm styrkhög jag just tagit itu med....... Tog en bild på J härom dagen när hon fick äran att överta strykjärnet en stund. Ibland måste man ta sig tid och låta barnen hjälpa till - de tycker ju att det är så roligt att hjälpa fast man är stressad och tycker att de hellre stjälper......! Jag stod iallafall och strök och J kom och funderade varför hon hade fått äran att stryka den dag hon fyllde år, ja svarade jag :- Du hade lust att stryka så därför fick du det den dagen. Hon kontrade då med :- Jag har lust än! och gissa om hon blev lycklig när hon återigen fick överta strykjärnet..... Det är lätt att dessa vardagsbestyr betyder så mycket för dem och hur lycklig hon blev över att vara stor och duktig och göra mammasaker!
Innan farmor och farfar åkte hem ikväll bjöd de ut oss på en liten förtidig födelsedagsmiddag för M, han firar ju sin födelsedag i Stockholm i år (om nu allt blir som vi tänkt..... det har ju en förmåga att inte alltid bli som vi tänkt oss). Vi åt helstekt oxfilé med kantarellsås och klyftpotatis. Mums!


Inga kommentarer: