lördag 25 juli 2009

Översvämning!


Idag har vi fått resultat av det förra dygnets regnande. Det har återigen blivit översvämning nere på skolan. Vattnet forsar över skolgården, parkeringen, vägen och cykelbanan. Det är häftigt med vatten och vad man är chanslös mot naturens makter! Barnen är inte lite förtjusta över dessa vattenmängder! =o)
Idag har J varit på kalas hos E.E som fyllde 6 år. Medan han var där passade jag och mannen på att åka en sväng på stan, M skulle bl a klippa sig. När vi sedan hämtade J blev vi bjudna på kaffe och mumsiga kakor och bullar! Efter det åkte vi till jobbet och jag hann med både kundreskontrat och fakturering samt lägga in lite delar på bildelsbasen! Skönt! Dagen har varit lång, vaknade redan strax efter åtta av min värkande nacke, drog på mig kläderna och tog min promenadrunda, innan jag var hemma igen lyste solen och den har faktiskt visat sig några timmar idag men nu i eftermiddag har det åter blivit mulet.
Nu ska vi iväg på middag hos "bästisfamiljen", har verkligen haft en lyxdag - bara flytit omkring men ända gjort en massa nytta! Ser fram emot en trevlig kväll med som vanligt god mat hos dem samt kanske ett och annat vinglas samt många hjärtliga skratt! =0)))))


Inga kommentarer: