onsdag 2 september 2009

Brittsommar!

Riktig sommarkväll även i kväll! Termometern är uppe i 17 grader och det är helt underbart ute! Blommorna i mina blomlådor trivs som aldrig förr! Var tvungen att ta kort på min lilla låda utanför tvättstugefönstret, jag funderar varje år vad jag hade förra året och hur många plantor mm. Därför har jag tagit bildbevis för att komma ihåg vad jag hade...... tänk vad en blogg kan vara användbar ;)
Jag och barnen har varit en sväng på stan ikväll. J behövde nya stövlar och E behövde en klippning. Men vi hade bråttom hem eftersom E och en kompis skulle iväg på firman till crossbanan och cykla BMX......... vi som så gärna ville spana in lite kläder........ Jag skjutsade killarna dit och eftersom de ska åka med M hem ville han ha audin och cykelstället så jag fick lov att ta den bil som bjöds - en automatväxlad! Har aldrig i mitt liv kört en automatväxlad bil! Gissa hur många gånger jag pallnitade???!!! Jag var nära att bli överkörd i en korsning då jag skulle trycka in kopplingen...... glömde att det var bromsen........! J satt livrädd i baksätet och höll för öronen och blundade. Hon trodde nog att det var vår sista bilfärd......

3 lobelior och 2 bacopa
(eller som en god vän skulle sagt..... "millionbells",,, han är verkligen världens florist.....)

Inga kommentarer: