lördag 5 september 2009

Pizzakväll


Ikväll har vi varit och ätit pizza hos våra vänner utan kök. Passar utmärkt att träffas och ta hämtmat - allra helst just nu då de inte har ngt kök. Vi fick en underbart god blåbärspaj till efterrätt med världens godaste pajdeg som smakade knäck! Sedan blev det förstås lite gott vin och tilltugg. Är hur mätt som helst! Vi såg även filmen Nina Frisk som ingen av oss sett tidigare - riktigt bra ända till slutet!
Vi har annars haft en rätt lugn lördag, J var på extra körövning på förmiddagen inför stundande konsert med Georg Riedel. Jag passade på att åka på BOOM och inhandla ett tvåvånings fruktfat jag sett där för ett tag sedan. Under eftermiddagen spelade jag och lillgumman spel och lade pussel - hade så mysigt, så lugnt och skönt att hinna umgås med barnen ibland..... Gubbarna i familjen var på firman och hade något BMW-projekt på gång...... får se var det slutar.....? M hann även med att måla hallen på övervåningen innan vi var bortbjudna ikväll, det blir så ljust och fräscht däruppe! Nu ska jag krypa i säng och ser verkligen fram emot söndag morgon då vi bara kan ta det lugnt, ingen som ska iväg på något....... kan rakt gå i morgonrock till lunch om jag vill!!!

Inga kommentarer: