lördag 19 september 2009

Fullspäckad lördag!


Dagen har verkligen varit fullspäckad idag! För det första fick vi ett efterlängtat besök av mormor i morse. Sedan var det dags att åka in till stan för både shopping och "konsert" besök. Jag strulade till allt som vanligt med att räkna fel hur många personer som ryms i en bil...... Det slutade med att jag fick köra in till stan i 2 omgångar. Först med sonen och en kompis till honom som ville hänga med (kompisen trodde först att det skulle på SPA och inte stan) hi hi hi..... Sedan åkte jag hem igen och lastade in mormor och J med kompis. Jag och småbrudarna gick på en mycket välbesökt underhållning på biblioteket i form av Smultron och Sång. Lika populära som vanligt....... Otroligt svängig musik med mycket rörelser. Sedan dök killarna upp så då var det bara att hitta åt mormorn mitt i affärsdjungeln..... Det var otroligt mkt folk på stan idag! Killarna begav sig hem med buss efter att E fått sig ett par skor av den snälla mormorn. Vi tjejer gick senare och njöt av lite mat på Torget. Gissa vad J åt.....? Ja, givetvis pannkaka ;) Sedan blev det skojakt till mormorn och slutligen fick lillgumman också sig ett par nya skor som hon var så nöjd över att hon höll på att spricka! Sprang i allafall som en tätting på stan känns det som..... När vi kom hem var det dags för lite fika och sedan middag. Efter middagen begav sig mormor hemåt och jag bakade 4 limpor. Varför inte bara sitta ned och ta det lite lugnt?? Nej för katten - fram med degbunken bara!! Mannen kom hem här på kvällskvisten efter en dag i älgskogen och blev riktigt lycklig över att få avsmaka lite varmt bröd! Ikväll har det även varit en riktigt smygarkväll ute för killarna i kvarteret. Kurragömma mm med ficklampor är väl livet? Tänk om man kunde få backa 25 år och uppleva en sådan kväll igen? Hur som helst kom sonen in först vid halv elva och då bara för att hämta täcke och kudde för att sedan bege sig till grannen för övernattning där.

Inga kommentarer: