fredag 15 oktober 2010

Första snön kom i veckan.....

Även denna vecka har rusat fram som X2000! Vi har haft fullspäckade dagar och kvällar. Provade onsdagkvälls vattengympa och den var lite mer konditionskrävande än den på söndagar. Barnen hängde med och vi badade 3 timmar på äventyrsbadet, det är riktigt skönt att vara där en vardagskväll, man är nästan ensam på äventyrsdelen. Nu är även Magic Eye omgjord med ljuseffekter så det känns som det går dubbelt så fort... kul och tjusigt men absolut inget för den migränkänslige...
Brolle och jag har även gått 3 ggr till jobbet i veckan = 2 mil! Han driver mig nästan till vansinne när han ska ta alla bilar som dundrar förbi..... en morgon knöt jag fast honom i en busshållsplats och gick iväg, tänkte han skulle lugna sig efter det men ack vad jag bedrog mig..... =0(
Torsdagmorgon överraskades vi av årets första snöfall.... Åkte då istället in och tog ett styrketräningspass istället för morgonpromenad, följt av en skön bastu - det behövdes inför resten av den snöstormsdagen..... På kvällen åkte E och jag in på stan och köpte vinterkängor till honom. Trodde aldrig vi skulle hitta några som dög.... var de inte fel färg så var det fel på sulorna, snörena eller sömmarna.... En sort såg visst ut som en jävla banan....? Tycker själv att vägen mellan frukt och sko är milslång, men man förstår visst inte allt...... Till slut hittade han ett par som han gillade.... =0)
I eftermiddag har lillasyster haft veckans höjdpunkt, besöket på Fredax på EFS gillar hon skarpt! Undrar just om det är själva bussturen själv från skolan som är bäst ;) Under tiden hon var där hade jag trevligt besök av den andra klassmamman för J:s klass, vi har planerat en maskeradfest för klassen med Halloweentema nästa fredagkväll. Det ska bli kul - jag tror jag ska va Dracula....!
J provade lite utstyrslar inför detta och som synes har hon en kompanjon som är helnöjd över att få va mé!!!

Inga kommentarer: