lördag 2 oktober 2010

Långlördag

Har verkligen haft en långlördag idag.... trots att det kändes om jag sovit bort halva dagen... klev inte upp förrän halv tio... skönt med sovmorgon men morgonstund har guld i mun...
Jag fixade och donade här hemma medan J var på innebandy och E åkte på stan med en kompis. Hann rengöra samt återfetta in soffan.... det är inte klokt vad den blivit sliten sedan Brolle flyttade in... måste sluta låta honom vara i soffan.... =0(
Sedan förflyttade jag mig till klädkammaren för att göra plats för sommarens kläder och skor som nu har gjort sitt.... rensade ut och kastade en sopsäck med skor - skönt att bli av med lite rat....! Nu är det iallafall tomt och snyggt i hallen..... några dar innan det blivit invaderat med skor och jackor igen...
En stadstur blev det också på eftermiddagen. J inhandlade en ny vinterjacka... en snygg lila parkas blev det samt lite annat smått och gott i klädväg....
Tog sedan en uppfriskande promenad med Maria och Pilen runt Hörnsjön, det var så vackert där.... sjön låg spegelblank och solen lyste upp höstfärgerna så fint... försökte få ett kort på Brolle med sin bästis där men det är lönlöst....
Bjuder därför på en annan bild på mig och min bästis!


Träffade faktiskt henne plus familjen på stan och hann med en fika....
När jag kom hem från prommisen hade älsklingen lagat en otroligt god middag... är ju nästan alltid jag som lagar maten så det var verkligen lyx! Mamma och pappa kvistade förbi och åt och jag och mor delade på en flaska Lindemans..... inte dumt alls.... =0) Så med andra ord har jag haft en toppen lördag som känts lång och innehållsrik!

Inga kommentarer: