söndag 10 oktober 2010

Summering av helgen....


Det har varit en fullspäckad helg! På lördagmorgon åkte sonen iväg på 2-dagars badmintonläger. Sedan var det full aktivitet för lilla J, först innebandy och sedan kalas på travbanan... Medan hon travade åkte vi på stan och innhandlade lite skor på en väldigt kaotisk skoaffär..... Expediten nästan grät över att hon varken hittade mina eller mannens skor...... Hon hade verkligen haft en hemsk dag sa hon, de har nyss flyttat butiken och allt var kaos på lagret samt att en person inte kommit på jobbet den dan.... Vi lämnade henne för att söka skorna och strosade på en timme för att sedan komma tillbaka och då hade hon hittat mannens skor men inte mina..... Men tillslut så fann hon den och jag är nu lycklig ägare till ett par ljuvliga MC-boots..... De är sååååå snygga! Både till byxor och kjol - allra helst tillsammans med grova strumpor! Kvällen tillbringades i TV-soffan.... Hade hyrt en film till lilla-J som hette Klara. En jättemysig film och en tjej och en häst, gillades av alla.... Sedan såg jag och mannen Snabba cash och den rekomenderar jag varmt!
I morse var jag uppe med tuppen och styrde kosan mot Gideå för att agera mattant.... Jag stannade till och handlade på Coop och begav mig sedan norrut...... MYCKET norrut!!! Jag satt och lyssnade på veckans godbitar från rixmorgonzoo i godan ro..... Vet naturligtsvis vart man svänger av när man ska mot Gideå - trots det vaknar jag inte till förrän jag passerar Strömsknallen!!!! Fattar ni vad fel jag kört? Sen är det ju inte bara att vända på E4:an heller!!! Hur som helst kom jag fram men lite senare än det var tänkt med rodnande kinder.......
Matlagningen till 30 pers gick iallafall bra. Sedan städade vi utrymmena som blivit använda.... Deltagarna var mycket nöjda med lägret och önskade att det skulle bli ett nästa termin också - och det var väl ett toppenbetyg? Det spelades även matcher på slutet av dan och det var väldigt spännande!! Vi var hemma vid 17-tiden och det fick bli MAX-middag idag efter sonens önskemål... Blev så trött efter maten och tänkte lägga mig på soffan och sova en halvtimme men fick samtidigt lust att ta Lilla-J:s fönster och byta till nya gardiner gjorde detta istället och det känns rätt bra nu!! Men nu ska jag placera mig framför TV:n och se 2012!
Ha en bra vecka!!

Inga kommentarer: