tisdag 12 oktober 2010

Trevligt möte på afron =0)


På kvällens afropower såg jag ett kärt ansikte som jag inte sett på väldigt många år! Nämligen min första avdelningsföreståndare när jag jobbade som uska... Min första och bästa!! Det var jättekul att träffa Ingrid igen. Hon bor också här i stan numera och är chef över 4 mottagningar på sjukhuset. Känner mig fulladdad av energi igen! Längtar efter nästa veckas pass redan ;)
Gjorde en riktigt smaskig soppa till middag ikväll. Jag utgick från ett bra recept på soppa och lyxade till den lite:
Räkostsoppa 4 pers
3 finrivna morötter
1 finhackad schalottenlök
lite mjölredning
7 dl vatten
1 buljongtärning
1 ask rökt räkost
1 brk cremefraiché
till serveringen: kräftstjärtar i lag
Gör så här:
Bryn morötter och löken. Slå på vatten och redning. Lägg i buljongtärningen. När det blivit varmt lägg i osten och cremefraichén. Låt småkoka några minuter.....
Lägg kräftstjärtarna på tallrikarna vid serveringen.
Servera även ett gott nybakat bröd till! Jag valde grekiskt lantbröd samt vitlöksbröd.


Inga kommentarer: