lördag 25 april 2009

6000 spikar i ryggen!!

Ja, nu kan man titulera sig fakir! Har just legat på nyinköpt spikmatta med 6ooo spikar. Har hört mkt gott om denna matta när man har besvär med rygg/nacke. Har haft svår hvd värk nu en veckas tid. Har länge funderat på inhandla en shaktimatta och gjorde slag i saken idag. Har legat på den nu ikväll en halvtimme och det var en fantastisk känsla. Smärtan när man la sig var hemsk men övergick snabbt till ett slags bultande i hela kroppen. Ont ska med ont förgås heter det ju. Det känns verkligen att blodcirkulationen kommit igång. Denna matta ska vara bra till mkt. Blir nog en supermänniska nu....... Tror hur som helst att de gamla indiska yogaguruna visste vad de gjorde när de uppfann spikmattan!


M har jobbat idag. Har haft lördagsöppet pga sommardäcks säsong. Själv har jag och barnen inte gjort mkt mer än en snabbsväng på stan för att inhandla spikmattan samt ett besök på deras nya favvo affär - godishuset. Det är en ny affär som öppnat i stan och de har hur mkt godis som helst! Det vattnas i munnen...... Men som tur är kan jag hålla mig från godis nu, blev så glad imorse att jag kom i ett par jeans jag inte kunnat ha på länge. Min dagliga motion och kostförändring har gett glädjande resultat.......
Vi har ätit middag i skogen ikväll. Vi hade trevligt sällskap av våra blivande grannar. Vi stekte pytti panna och det är ju alltid så gott att äta ute.....
Kvällen slutade med att vi bytte lite barn med varann! J följde dem hem och vi fick deras F.


1 kommentar:

Anonym sa...

Provade spikmattan hemma i Åsele under påsken....kunde inte ligga mer än 5 min, trodde jag skulle dö av smärta...! Både P och L tyckte att det var skönt och låg där länge. Men man skulle visst inte ligga rätt på golvet det blev så hårt då =) // princessan på ärten