fredag 10 april 2009

Långfredagen kom med våren.....

Äntligen har våren återvänt, eller kommit rättare sagt! Solen har lyst från en klarblå himmel och man känner verkligen att livet återvänt......
Barnen och jag tog en tur på stan eftersom de var i behov av klippning båda två. Vi passade på medan mannen i fam åkte på jobbet för några timmars dagsverke..... man hinner ju liksom så mycket på "lediga" stunder tycker han..... J toppade igenom håret och E klippte sig riktigt kort och snyggt.
Idag fick även lillgumman ta ut cykeln, gissa om de små benen trampat på mycket idag??!!
Försöker ju göra det så mysigt och påskigt som möjligt nu när vi firar hemma i år. Lagade till en ny verkligen god middag ikväll, falsk fläskfilé hette det och var suveränt gott, så det kommer jag nog att bjuda er läsare på någon gång.....
E är piggare nu men han försökte vara ute och cykla en stund men blev helt knäckt, han har ingen ork och förskräcklig hosta. Ingen matlust har han heller och är på dåligt humör...... inte roligt, hoppas jag får tillbaka min glada E snart igen...... Vi myste framför alla tokskallar på Talang 2009 ikväll följt av Berg flyttar in som är mitt favoritprogram just nu.


Ett vårtecken!

1 kommentar:

Anno1972 sa...

Tack så oerhört mycket för en otroligt trevlig kväll... Om inte innan, så ses vi sista april igen!!