tisdag 7 april 2009

Grått ute, grått inne och grått i sinne.....



Som om det inte vore nog med det gråa trista skitvädret vi omges av, så har E fått feber ikväll. Han kände sig hängig när han kom in för middagen och bäddade ner sig och tempen visade på 38.5 grader! Stackarn, han som aldrig brukar bli sjuk har varit sjuk väldigt mycket denna vinter....... Vi får nog ställa in oss på att fira påsk här hemma och det känns nästan lite skönt eftersom vi känns väldigt trötta allihop. Men det vore roligt om vi kunde åka iväg och få en sista skotertur innan snön försvinner där "hemma". Vi får väl se...... det är ju många lediga dgr. Får nog ställa in mig på att vara hemma imorgon och bara göra någon blixtvisit på jobbet - har som tur är gjort bort allt brådskande idag för att ägna morgondagen åt städning på jobbet, och det kan ju vänta, åker nog dit någon dag i påsk och städar ist. Ganska skönt att vara där ensam och det får vara fint en stund utan att någon kliver direkt in från verkstan på det nyskurade golvet.......

Har tagit in påskris ikväll och tagit fram det lilla påsksaker jag har. Barnen blev jätteglad - fick dåligt samvete för jag hade inte tänkt göra ngt då jag tycker påsksaker är bara något man tar fram och sedan ska de bort lika fort... Jag och J var på vår lilla blomaffär här och sökte något roligt påskpynt. Jag fastnade för en manschett från Cultdesign till värmeljushållare som var mörkgrå också sitter det en tupp på den. Köpte den och döm av min förvåning när jag tar fram påsklådan och hittar exakt samma i den, ja ja nu har man två! Men är glad att jag har samma smak som ifjol........ hur är det här med demens???!!....

Inga kommentarer: