lördag 11 april 2009

Påskafton

Idag har vi haft gråmulet väder mest hela dagen. Dimman har inte velat släppa oss helt.....
Har just kommit hem efter ett besök hos bästisfamiljen. Vi tog med oss middagen och gick dit, vi hade ett slags knytkalas. Jag hade provat ett nytt recept igen, Tacotårta, vilket fick bra betyg. Eftersom den bara var beräknad för 4 pers så hade de gjort pannkaka till barnen. Vi hade en mkt trevlig kväll med bl a tärningsspel och Robinsson. Som vanligt var det mkt skratt och Mo var lite mer "hysterisk" än vanligt, vet inte om han skrämde barnen eller min man mest.....
När vi begav oss hemåt träffade vi på 4 fulla ungdomar som slogs, men J sa bara :- Vad tokiga de är men de är då inte tokigare än Mo iallafall...... Det säger ju en del.......??!!
Je och E tillbringade kvällen hemma hos oss med att se på Robinsson ifred. De hade gjort 2 omgångar popcorn och druckit KRÄM??!!! Vi hade ju ingen dricka sa E, så vi drack det som fanns, tack gode gud att vi inte bara hade öl i kylen!
Nu måste jag avsluta och gå och ta hand om M, han har fortfarande lite frossa över Mo:s plötsliga påhopp ikväll..........


Här är mina två fina ljusmanschetter......

1 kommentar:

Anno1972 sa...

Kräm!!!?? Man ska då aldrig sluta förvånas... ;o) Jag är dock inte förvånad över makens utspel. Hoppas bara M klarar sig från varaktiga men och att sista april inte ställs in...