söndag 10 maj 2009

Fotodagen

Lördagmorgon vaknade jag redan kl 07, låg dock och drog mig till kl 08. Smög mig upp utan att väcka de övriga i huset, klädde mig och gick ut på långpromenad. I hörlurarna hade jag P4 med Ring så spelar vi - det är lördag det!! =) Väl hemma var resten av huset vaken, vi var en extra då E hade en övernattande kompis.

Sedan begav vi oss på en väldigt givande fotodag! Det var ett otroligt naturskönt område vi besökte, jag kommer nog att ta er dit gott folk!! Henke hade ordnat allt så himla bra, kompendium, fotoövningar och tipsrunda! Stort tack även till hans sambo som höll elden vid liv och hade bakat så goda cupcakes!


Vi satt och grillade vid denna härligt vårbrusande fors......

Visst kan man nästan ana näcken i bakgrunden??....

Såg denna fina lövknopp och som en extra bonus var det även en myra där upptäckte jag sen....
Dagen avslutades med ett besök hos G och C som fått det så fint i sitt hus, vi hann tyvärr inte inta det fika som bjöds eftersom vi var lite stressade hem då vi var bortbjudna på middag. Så hem och duscha bort att skogsrök sedan hoppade vi på cyklarna och trampade iväg till fam EL. Där bjöds vi på god middag och som vanligt en fantastisk efterrätt, har lärt mig nu att man inte ska äta för mkt av maten, för efteråt kommer det alltid en ny god efterrätt. Denna kväll bjöds det på fantastisk god citronpaj...... det vattnas än i munnen när jag tänker tillbaka...... älskar allt som innehåller citron......
Barnen började prata om att sova över och så blev det, kl 22 hade alla somnat och vi vuxna satt och surrade på till småtimmarna någon gång..... nattsudd......

Inga kommentarer: