torsdag 14 maj 2009


Idag har det varit en sån här dag som man alltid vill ha! Det känns som jag har hunnit med allt som annars skulle ta en vecka!

Dagen började med att dottern var på besök på skolan och hälsade på sin blivande klass. Detta var naturligtsvis en dag hon längtat så länge efter och hon var verkligen spänd när vi gick iväg imorse. Helst hade hon ju velat ha pappa med sig eftersom jag pratar för mycket.....

De kommer att ha två fröknar i sin klass och jag frågade henne vem som verkade snällast, det kunde hon inte svara på men däremot talade hon om för mig vilken av fröknarna som var snyggast!!

Efter skolbesöket skjutsade jag henne på dagis och återvände hem några timmar. Jag städade hela nedervåningen, tvättade ur sängarna och medan golven torkade tog jag en långpromenad på en och en halvtimme i stekande sol! Härligt, det luktar sommar ute nu....

Kl 14 var det dags att bege sig till förskolan för att besöka förskolans dag tillsammans med farfar som åkt hit idag. J och hennes kamrater sjöng på dagisgården och uppträdde med lite gymnastik. Efter förskolansdag åkte jag, farfar, E och J in på stan för att fika. Väl hemma igen cyklade J iväg till en kompis, E åkte till stan med en kompis och farfar åkte till firman för däckbyte. Jag städade då hela övervåningen, putsade fönstren i köket och sovrummet, sydde ny gardinkappa till köket, den ni ser här ovan! Tänk vad jag hunnit mycket idag. Har även strykt bort all tvätt! Tänk om man alltid hade denna raketenergi inom sig.......
Kom just ihåg en rolig sak J sa när vi var på stan och fikade. Jag hade just berättat för farfar om utvecklingssamtalet jag hade med E på skolan häromdagen, att E tappat lite av koncentrationen i skolan på sista tiden och inte alltid uppför sig som man ska, inget allvarligt men fröken tyckte det var lite för tidigt för tonårsfasoner, hur som helst så spännde J ögonen i sin storebror och sa med sin myndigaste röst : Ja du E, det är nog bäst att du skärper dig i skolan, annars blir du bög!
Ja så kan det gå när man använder sig av ord man inte förstår sig på......... =)
Godnatt och tack för titten!

Inga kommentarer: