söndag 17 maj 2009

Sonen fick hedersutmärkelse!

En otroligt härlig sommardag har det varit idag! Perfekt väder för en badmintonavslutning ute i det fria uppe i natursköna Hörnsjön. Vi har länge tänkt besöka detta naturområde men inte tagit oss för, jag lovar - nu blir det många besök dit framöver. Jättehärlig terräng att promenara i....! Mjuka sköna flisspår......
Tränarna hade ordnat med grillade hamburgare och tävlingar. På slutet skulle en kille och tjej få en hedersutmärkelse var och motiveringen löd: en som kämpat hårt, utvecklats till en bättre spelare, varit en stöttepelare i klubben, visat god kamratskap och motiverat lagkamrater till träning..... och priset till killen gick till E!! Jag tror aldrig jag sett honom stoltare! Priset bestod av ett presentkort på SF värde 100 kr, det hade lika gärna kunnat vara en gammal socka, E hade blivit lika glad ändå! Det var äran som var viktig för honom! När de började prata och berätta om att detta pris skulle delas ut sa E i efterhand att han känt på sig att han skulle få det, det tycker jag visar att han var värd det!


M och jag passade på och tog en motionsrunda runt sjön och naturligtsvis hade vi kameran med oss. Sjön låg spegelblank och denna bild blev fin tycker jag, men den framhäver inte riktigt sommarkänslan det var där uppe ikväll - den ser nästan lite "höstig" ut, eller hur?
En annan sak som däremot framhävde sommarkänslan däruppe ikväll var en kvinna som kom och joggade runt sjön, när hon var mitt i vår klunga av 40 personer stannade hon och klädde av sig och BADADE!! Gissa om 80 ögon höll på att trilla ut?? Sedan klev hon upp och drog vidare....

Inga kommentarer: