måndag 9 november 2009

2 sjuklingar....


Både jag och lilla-J ligger sjuka. Feber, fruktansvärd hosta också känns det som man har en kaktus nere i luftstrupen. J hostade så hon spydde över middagen ikväll, den där stackars lillkroppen borde inte få ha så besvärligt..... Men vi har haft en mysig sjukdag iallafall. Vi har tillbringat mesta tiden framför TV:n där vi sett på film och sovit om vartannat. Sedan ville J gärna scrappa lite, så vi fick till ett och annat julkort. Nu är det till att slöa i soffan igen..... Tycker förresten att det är fördjävligt att man inte får ta prov och se om det är svininfluensa man har, det känns som att de bara vill lura på en att vaccinera sig! Vi kommer nog att vaccinera oss när vi blir frisk - för om detta inte är svininfluensan utan man åker på den sen så blir det nog väldigt tufft!

2 kommentarer:

Systeryster sa...

det sägs att provet för att kolla influensan kostar 1000 kr per patient....så det är inte så konstigt att man inte gör det. Det borde finnas ett snabbtest, typ det man har för streptokocker.
Hörde av min jobbarkompis att i USA där hennes dotter är just nu, där får man influensavaccinet som nässpray! Lindrigt eller så faller näsan av...=) kanske det M.Jackson provade ut....

Anonym sa...

Krya på er i Villa Matilda. Ja detta med sprutor är ju jättesvårt, som i ert fall är det vanlig förkylning eller svinis? Jag vet fortfarande inte hur jag skall göra, man hör ju så mycket ute på(gatan), så man vet varken ut eller in. Jag tror iallafall att alla som blir sjuka nu har en sväng av ( svinis ), men som sagt KRYA PÅ ER NU.Kram exet