fredag 6 november 2009

Palt i bullformarna eller bullar i grytan??

Skönt med fredagkväll.... har haft en liten hektisk avslutning på veckan. När jag "kvällat" på jobbet åkte jag hem för att tillbringa några timmar vid spisen..... Jag hade lovat att ställa upp och baka bullar inför morgondagen när det ska vara öppethus på J:s skola. Vi fick även besök av farmor och farfar och jag gjorde därför palt (raspeballer) till middag. Det slutade med att bullbakningen och paltkokningen krockade lite...... visste nästan inte vad som skulle ner i paltgrytan och vad som skulle ned i bullformarna ;) Men palten blev bra och smakade inte kanel så jag hoppas därför att bullarna imorgon inte smakar palt! Huvudsaken är väl ändå att det inte slutade med pannkaka av alltihop :)

Här sitter lilla-J och myser hos farfar när han uppvaktas lite i förväg på farsdag......

E har just för tillfället bakat en "vulkan" här ikväll.... den ska visst få ett utbrott imorgon! Spännande värre!!
J har just gått i säng och jag och killarna ska sätta oss och se Harry Potter, jag tror vi är på del 3 men är inte riktig säker eftersom jag lätt somnar framför TV:n......
Har just tagit mig ett gott glas rött vin - tunnar ut blodet lite då mitt INR inte var särskilt bra vid provtagningen i veckan... ska tillbaka igen till veckan - blir jäkligt less på allt springande på vårdcentralen....... Funderar även starkt på att gå och värma lite glögg - det kan man aldrig få för mycket av!
Tack för titten och hoppas ni får en bra helg!

Inga kommentarer: